klachtencommissie en procedure
inleiding
BVE-Dienstverlening verzorgt hulpverlening/veiligheid op diverse evenementen. Dit doen wij met een team vrijwilligers en ondanks dat deze gescreend opgeleid en gecertificeerd zijn, kan er helaas altijd iets misgaan. Bent u door een van onze vrijwilligers geholpen en heeft u een klacht over een hulpverlener van onze organisatie, of over de behandeling of iets anders, dan kunt u gebruik maken van deze klachtenregeling.
Procedure
Indien u een klacht heeft, dan kunt u deze schriftelijk indienen bij de klachtencommissie van onze vereniging.
Deze is te bereiken per post:
BVE-Dienstverlening, t.a.v. de klachtencommissie,
Bovenwesterdiep 19
9641LA Veendam.
Vermeld in uw klacht in ieder geval het volgende:
Uw naam
Hoe we u kunnen bereiken (bij voorkeur een telefoonnummer)
Datum, tijd en locatie van uw ervaring met onze vrijwilliger.
omschrijving van uw klacht. ( Liefst zo uitgebreid mogelijk )
Hoe behandelen we uw klacht
De klachtencommissie bestaat uit één bestuurslid en een niet-bestuurslid, de laatste is wel actief als hulpverlener. De algemene ledenvergadering benoemt deze commissie.
Binnen 5 werkdagen na ontvangst van de klacht, ontvangt u van de klachtencommissie een bevestiging dat uw klacht ontvangen is.
De klachtencommissie zal uw klacht gaan onderzoeken. Hierbij wordt u waarschijnlijk uitgenodigd voor een gesprek om uw klacht toe te lichten en aan te kunnen geven wat u verwacht van ons als vereniging. Vervolgens zullen de betrokken hulpverleners, coördinator(en) en eventuele derden gehoord worden en zal eventuele documentatie van de eventuele zorgvraag bekeken worden. Uiterlijk 6 weken na ontvangst van de klacht zal heeft de klachtencommissie het onderzoek naar uw klacht afronden. Vervolgens ontvangt u een, bij voorkeur schriftelijke, reactie. De klachtencommissie kan naar aanleiding van de klacht een advies uitbrengen naar de hulpverleningscoördinatoren en/of het bestuur. Mocht het onverhoopt niet lukken het onderzoek binnen 6 weken af te ronden, dan zal de klachtencommissie dit schriftelijk aan u laten weten.
Afhandeling en afronding
Nadat u het ontvangen stuk met de inhoudelijke terugkoppeling van de klachtencommissie heeft doorgenomen, heeft u nog de gelegenheid om schriftelijk of mondeling hierop te reageren. Indien u geen reactie geeft, dan wordt ervan uit gegaan dat de klacht naar tevredenheid afgehandeld is.
Dossier en meldplicht
Naar aanleiding van elke klacht wordt een dossier bijgehouden dat tot 2 jaar na het afhandelen van de klacht bewaard zal worden. Ook doen we altijd melding bij het ministerie gezondheidszorg en Jeugd na een klacht die betrekking heeft op medisch of EHBO.